V.Pospíšilová, M.Vozar - Notovníček (20 kusov a viac)

Neohodnotené
 
  • 1 z 14
 

Pracovný zošit pre deti prípravného štúdia ZUŠ a 1. stupňa ZŠ. Množstvové zľavy.

Dostupnosť Skladom (2255 ks)
€3,20    
Kategória Pracovné listy a zošity
Záruka 24 mesiacov
 

Notovníček je určený pre deti prípravného štúdia ZUŠ a 1. stupňa ZŠ (2. – 3. trieda). Hravou, poetickou formou sa zoznamujú s notami – kamarátmi a vypĺňajú citlivo zvolené, metodicky nadväzujúce úlohy. Vďaka nim nenásilne postupujú po ceste poznávania tajov a kúzel základov hudobnej teórie. Deti sprevádza hudobný škriatok Notovníček, ktorý je ich poradcom, kamarátom i učiteľom. Čaro publikácie umocňujú pôvabné farebné ilustrácie. Počet strán: 88

Dvadsať a viac kusov za akčnú cenu.

Obsah:

Zvuk a tón
Notová osnova
Husľový kľúč
Noty na linajkách
Noty v medzerách
Celá nota
Polová nota
Štvrťová nota
Takt
Štvorštvrťový takt
Hudobná abeceda
Nota c1
Nota d1
Nota e1
Snehuliačik
Noty c1, d1, e1
Lietala si lastovička
Nota f1
Kohútik jarabý
Nota g1
Slnko svieti
Píšeme noty
Trojštvrťový takt
Piano - slabo
Forte - silno
Pomlčka
Rybičky
Píšeme noty
Lodičky
Dvojštvrťový takt
Čo ukrýva poklad
Osminová nota
Osminová pomlčka
Dáždik
Noty a1, h1, c2
Opakovanie
Noty c2, d2, e2, f2, g2

Hudobné videá Notovníček dopĺňajú pracovný zošit Notovníček autorov Vlasty Pospíšilovej a Martina Vozara, ktorý je určený pre deti predškolského veku aj prvých tried základných škôl. Tento projekt nachádza široké využitie na základných hudobných školách v prípravnej hudobnej výchove. Deti sa hravým, poetickým spôsobom zoznamujú so základnými hudobnými pojmami. Čo je tón, čo zvuk, notová osnova, husľový kľúč, nota celá, polová, polová s bodkou, štvrťová, osminová, hudobná abeceda, noty v rozsahu c1-g2, pomlky celé, polové, štvrťové aj osminové. Zážitok prvého stretávania sa základmi hudobnej teórie umocňujú farebné obrázky aj práve tieto hudobné videá. Deti navyše poznávajú základné farby hudobných nástrojov - klavíra, akordeónu, organu, flauty, rúrky, fagotu, klarinetu, huslí, kontrabasu, gitary, vnímajú hru sláčikového orchestra či tóny speváckeho zboru. Môžu sa zapojiť spevom aj pohybovým vyjadrením na podklade veršíkov z Notovníčka, ktoré zhudobnila Ľubica Szabová. VEĽA ZDARU a radosti z muzicírovania! Na príprave týchto videí sa podieľali Vlasta Pospíšilová, Ľubica Szabová, Martin Vozar, Viktorie Všetulová, Martin Beil.

Video č. 1 Hovoria mi Notovníček
Úvodné video v sade videí k pracovnému zošitu Notovníček. Deti sa stretávajú s flautkou, zapájajú sa so spevom aj pohybom.



Video č. 2 Zvuk a tón
Obohatenie výkladu o tom, čo je zvuk a tón. Deti sa môžu zapojiť spevom. Stretávajú sa s akordeónom a sláčikovým orchestrom.



Video č. 3 Notová osnova
Zoznámenie s notovou osnovou. Deti sa zároveň stretnú s trúbkou, môžu rozlíšiť sólovú trúbku aj v kombinácii so speváckym zborom. Môžu sa zapojiť spevom aj pohybom, vyjadrením rytmu - tlieskaním, drievkami...



Video č. 4 Husľový kľúč
Zoznámenie s husľovým kľúčom. Nástin basového kľúča. Stretnutie s husľami aj kontrabasom. V priebehu zaznie opäť akordeón aj speváci, deti môžu reagovať na zmeny nástrojovej farby a hádať, ktorý nástroj práve znie. Možnosť zapojenia spevom aj pohybom, vyjadrením rytmu.
 


Video č. 5 Celá nota
Zoznámenie s notou celou. Deti sa stretávajú s fagotom - zvukovo aj podľa obrázku. Zapájajú sa spevom i vytlieskavaním noty celé: pr-vá dru-há tre-tia štvr-tá, pr-vá dru-há tre-tí štvr-tá.



Video č. 6 Nota polová
Zoznámenie s notou polovou. Vytlieskanie: prvá druhá. Počúvanie: v pesničke zaznieva akordeón, akordeón a fagot, akordeón a speváčikovia. Deti sa zapoja spevom, vytlieskaním, pokusom o rozpoznanie znejúcich nástrojov v určitých etapách melódie.



Video č. 7 Štvrťová nota
Zoznámenie s štvrťovou notou, ktorá sa počíta na jednu dobu. Zapojenie detí: počúvanie, vytlieskanie nôt štvrťových, rozpoznanie znejúcich nástrojov - 1 trúbka, 2 trúbky a zvonkohra. Zaspievanie piesne, možnosť využitia na vyjadrenie pohybom.



Video č. 8 Polová nota s bodkou
Zoznámenie s notou polovou s bodkou, ktorá sa počíta na tri doby: pr-vá dru-há tre-tia. Využitie: počúvanie, vytlieskanie noty polovej na tri doby, rozpoznanie znejúcich nástrojov podľa obrázkov aj nástrojovej farby. V priebehu piesne zaznie klarinet, klarinet s akordeónom, KEYBOARD - elektrické klávesy, gitara. Deti sa môžu pesničku naučiť zaspievať a zapojiť sa do znejúcej hudby pohybom.



Video č. 9 Piano - slabo
Zoznámenie s pojmom piano (slabo) aj jeho grafickým vyjadrením - značkou P. V piesni zaznie gitara, flauta, zvonkohra, sláčiky. Využitie: počúvanie, pokus o rozpoznanie znejúcich nástrojových farieb, spev, možnosť vyjadrenia pohybom.

 

Video č. 10 Forte - silno
Zoznámenie s pojmom forte (silno) a jeho značkou. V aranži tejto piesne zaznie akordeón, gitara a organ, akordeón a spev, znova akordeón, organ, zvony. Využitie: počúvanie, pokus o rozoznanie niektorých nástrojových farieb a ich kombinácií, spev, možnosť zapojenia sa pohybom.



Video č. 11
Nota osminová Zoznámenie s notou osminovou, ktorá sa počíta na pol doby. Využitie: počúvanie, vytlieskanie nôt osminových, pokus o rozoznanie znejúcich nástrojov - gitara, trúbky, akordeón, sláčikový orchester. Možnosť zapojiť sa so spevom či pohybovým vyjadrením.



Video č. 12 Hudobná abeceda
Zoznámenie s hudobnou abecedou. Využitie: sledovanie videa, počúvanie, spev, možnosť zapojenia pohybu. Pokus o rozpoznanie znejúcich nástrojov. V aranži tejto piesne bola použitá flauta, klavír, akordeón, klarinet.



Video č. 13 Vedieť noty - ľahká vec
Zhrnutie všetkých poznatkov, s ktorými sa deti v priebehu cyklu videí zoznámili, a zároveň náčrt ďalších pojmov, ktoré sú spracované v zošite NOTOVNÍČEK. Využitie: zapojenie pohybom, reakcia na znejúce nástrojové farby. Deti môžu počas práce s videami mať kartičky s hudobnými nástrojmi, ktorými môžu v priebehu počúvania reagovať. Vyučujúci má navyše možnosť využiť obrázkový materiál na aktívnych tabuliach, kedy zvolí obrázok podľa potreby na precvičovanie preberanej látky. Pri aranži tohto videa zaznie flauta, organ, spev, sláčikový orchester, klavír, akordeón.

Hmotnosť 0.143 kg

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Pridať komentár
Nevypĺňajte toto pole: