Pexetrio NOTY

Neohodnotené
 
 

Táto hra rozvíja základné hudobné znalosti.

Dostupnosť Skladom (10 ks)
€6,90    
Kategória Didaktické hry a pomôcky
Záruka 24 mesiacov
 

Pexetrio NOTY
Počet hráčov: 2-6
Doba hry: 15 min, podľa počtu hracích kariet
Vek: od 9 rokov 
                 
Čo sa deti naučia?                       
- druhy nôt a základné hudobné symboly (notová osnova, husľový a basový kľúč) - spoznať umiestnenie nôt v notovej osnove (v husľovom kľúči)
                        
Obsah sady:                    
- 3 x 24 hracích kartičiek
- 24 ks s obrázkom
- 24 ks s textom
- 24 ks s obrázkom i textom
                        
Vhodné doplnky k hre:                       
- pracovné listy s notovou osnovou
- karty s určitou charakteristikou (tzv. Domčeky)
                        
Základné pravidlá:                    
Podľa schopnosti hráčov zvoľte počet hracích dvojíc či trojíc. Karty premiešajte a vyskladajte notami dole. Jeden z hráčov otočí dve alebo tri karty a snaží sa zapamätať ich obsah. Hrá druhý hráč. Cieľom je nájsť dve (alebo tri) karty, ktoré k sebe patria - vždy obrázok + text + obrázok s textom.
Hráči sa pravidelne striedajú v odkrývaní. Len ak niektorý hráč získa dvojicu (trojicu), tak hrá ešte raz. Víťazí hráč s vyšším počtom získaných kariet.
                        
Kartičky môžete použiť Lež ku skladaniu ako puzzle. Alebo ako trojzložkové karty, kedy priraďujete text k obrázku a tretia kartička je kontrolná.     
                        
Aktivity pre jedného:                    
- zoradia vedľa seba niekoľko kariet s notami (celá, polová, štvrťová) a vytlieska ich dĺžky (počet dôb) - zoradia karty vzostupne podľa ich dĺžky a výšky
- podľa niekoľkých kariet prepíše noty do pracovného listu s notovú osnovou
- vyskladá si niekoľko kariet s notami pred seba a zahrá na xylofón príslušnú melódiu                       
- z kariet vyskladá rôzne kombinácie nôt pre rôzne takty a prepíše do notovej osnovy
- vypočíta hudobné príklady: vyberie niekoľko kariet s notami spočíta / odpočíta počty dôb nôt na nich uvedených
                        
Aktivity pre skupinu:
Skladatelia                    
Skupiny dostanú pracovný list s notovou osnovou a určitý počet kariet. Pomocou kariet vytvoria kombinácie dĺžky nôt pre rôzne takty (4/4, 3/4, 2/4) a zapíšu ich do notovej osnovy. Navzájom si ich potom vytlieskajú..
                        
Pohyblivé rady                    
Dva rady hráčov stoja proL sebe. Každý má svoju kartu, ktorej notu pozná. Hráči proL sebe si navzájom ukážu svoje karty. Spočítajú dĺžku noty protivníka a porovnajú s hodnotou na svojej karte. Kto má vyššie číslo, vyskočí, kto má nižšie číslo, vykoná drep. Ak majú zhodnú dĺžku, zostanú obaja stáť. Potom sa rady o jedno miesto posunú a prebytočný hráč prejde na začiatok radu.
                        
Domčeky                    
Karty s konkrétnymi vlastnosťami, napríklad dĺžka (4 doby, 2 doby, 1 doba, 0,5 doby) či výška (c1-c2), rozmiestnime do priestoru. Každý má jednu (alebo viac) hraciu kartu a hľadá jej domček podľa príslušného zadania.
                        
Tichá pošta                    
Triedu rozdelíme na dva rady. Prvému v rade učiteľ ukáže kartu s notou. Hráč ju šeptom oznámi spolužiakovi, ten ďalšiemu, až slová doputujú k poslednému v rade, ktorý pôjde k stolu a medzi kartami vyberie kartu s zodpovedajúcou notou.
                        
Hudobné príklady                    
Jeden z dvojice dostane niekoľko kariet s notami (celé, polové, štvrťové) a zostaví z nich príklad na sčítanie a odčítanie. Druhý z dvojice to vypočíta.
                        
Plácačka                    
Deti sa rozdelia na dve skupiny. Učiteľ rozloží karty s notami na stole a pozve k nemu vždy dvoch protihráčov, ktorí dostanú plácačku na muchy. Učiteľ vysloví názov noty a kto prvý capne zhodnú kartu, dostáva pre svoju skupinu bod. Hráči sa po každom kole vymenia.
                        
Elektrina                    
Triedu rozdelíme na dve polovice a žiaci si sadnú do radu chrbtom k sebe. V rade sa držia za ruky. Učiteľ prvým ukazuje karty s notami a pomenúva ich slovne. Odkryje napr. notu osminové a hovorí "nota polová". Vo chvíli, keď symbol pomenuje správne, musí hráč stlačiť susedovu ruku. Stlačenie dôjde až na koniec radu a posledný zo žiakov sa prihlási, že k nemu elektrina došla. Dôjde k stolu nájsť zhodnú kartu. Sadne si potom na začiatok radu.

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Pridať komentár
Nevypĺňajte toto pole: