Domino HUDOBNÉ SYMBOLY
Popis
Domino HUDOBNÉ SYMBOLY
Počet hráčov: 2 a viac
Čo sa deti naučia:
- základné pojmy z hudobnej teórie
- druhy nôt, pomlčiek a taktov
- rytmické útvary, dynamické znamienka a posuvky
Obsah:
- 36 kartičiek
Vhodné doplnky k hre:
- karty s určitou charakteristikou (tzv. domčeky)
- prázdne hracie karty pre hru Bingo
Základné pravidlá:
Kartu s nápisom START položte na stôl. Zvyšné karty zamícháme a zakryjeme (napr. Šatkou). Prvý hráč vyberie náhodne jednu kartu. Pokiaľ ju môže priložiť, priloží ju. Ak nemôže hrať, je na rade ďalší. Hráči sa pravidelne striedajú. Hra sa tak dlho, kým nesloží celý reťaz z kartičiek a nezakončí ho nápisom CIEĽ.
Aktivity pre jedného hráča:
- roztriedi karty podľa kategórií na: noty, pomlčky, takty, dynamické znamienka, posuvky - v rámci kategórie, pokiaľ možno, zoradí vzostupne či zostupne
Aktivity pre skupinu:
Domčeky
Karty s konkrétne charakteristikami, napríklad noty, pomlčky, dynamika, posuvky, takty rozmiestnite do priestoru. Každý má jednu alebo viac hracích kariet a hľadá ich domček podľa príslušnej charakteristiky.
Bingo
Na stôl rozložte 15 kariet obrázkom nahor. Každý dostane prázdnu kartu pre hru Bingo (3x3), do ktorej si opíše 9 rôznych symbolov podľa vlastného výberu z kariet rozložených na stole. Karty sa otočia obrázkom dole a prijde na rad losovanie. Učiteľ obrázky nepomenováva, ale ukazuje. Deti škrtajú postupne príslušné symboly na svojich kartách. Víťazí ten, kto má prvý vyplnený stĺpec, rád alebo uhlopriečku.
Doba hry: cca 10 minút Vek: od 10 rokov
Elektrina
Skupinu rozdelte na dve polovice a deti si sadnú do radu chrbtom k seba. V rade sa držia za ruky. Učiteľ prvým ukazuje karty s hudobnými symbolmi a pomenúva ich slovne. Odkryje napr. krížik a hovorí: „oktáva“. Vo chvíli, keď symbol pomenuje správne, musí hráč stlačiť susedovu ruku. Stlačenie dojde až na koniec radu a posledný sa prihlási, že k nemu elektrina došla. Dôjde k stolu nájsť zhodnú kartu. Sadne si potom na začiatok radu.
Osemsmerovky
Žiaci sa rozdelia do skupín. Každá skupina dostane niekoľko kariet s hudobnými symbolmi. Jej úlohou je vytvoriť osemsmerovky za použitia názvov symbolov. Skupiny si potom medzi sebou osemsmerovky vymenia a lúštia.
Plácačka
Deti sa rozdelia na dve skupiny. Učiteľ rozloží karty s hudobnými symbolmi na stole a pozve k nemu vždy dvoch proFhráčov, ktorí dostanú plácačku na muchy. Učiteľ vysloví názov symbolu a kto prvý capne zhodnú kartu, dostáva pre svoju skupinu bod. Hráči sa po každom kole vymenia.
Tichá pošta
Skupinu rozdelte na dve rady. Prvému v rade učiteľ ukáže kartu s hudobným symbolom. Hráč ho šeptom oznámi ďalšiemu, ten ďalšiemu, až slová doputujú k poslednému v rade, ktorý pôjde k stolu a medzi kartami vyberie kartu so zodpovedajúcim symbolom.
Nájdi parťáka
Karty sa rozdajú medzi hráčov. Každý sa podíva, aký má symbol. Potom začnú hráči medzi sebou chodiť a hľadať niekoho, ktorého symbol spolu s jeho spadá do niektorej z kategórií (napr. Noty, pomlčky, takty, dynamika, posuvky). Vytvorí sa tak niekoľko skupiniek podľa jednotlivých kategórií.
Prihorieva
Hry sa zúčastňuje celý kolekmv. Jedno z dem ide za dvere, učiteľ zabme schová kartu a zadá triede pieseň, ktorú spieva. Keď sa hráč ku karte približuje, trieda spieva hlasnejšie. Keď sa naopak vzďaľuje, zpěv zoslabuje. Po náleze karty žiak určí hudobný symbol.
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.